Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

WinLas-versioner och releaseinformation har flyttats till våra Kundsidor. Klicka här.

Upphandlingsguide

Är du intresserad av att köpa systemet som hjälper dig med LAS - Lagen om anställningsslydd? Här är några bra punkter att tänka på inför en upphandling!

1. Ta en tidig dialog

Genom att tidigt i processen ha en öppen diskussion med oss som leverantör kan vi enklare hitta rimliga överenskommelser och krav som passar både oss och er som kunder. Vi ser ganska ofta att vi möts av generella krav ställda på IT-system och/eller krav som är mer omfattande än ändamålet kräver. Genom en tidig dialog sparar vi arbete för både er och oss! 

Vi vill gärna ha en dialog runt:  

  • Funktionskrav – Vad ska vara möjligt att göra i systemet?
  • Icke-funktionella krav och säkerhetskrav – Hur ska systemet fungera, exempelvis kring säkerhet eller tillgänglighet?
  • Implementation – När och hur ska systemet implementeras? 
  • Leveransform – SaaS eller On Prem?
  • Tjänstenivåer (SLA) – Vilket behov finns exempelvis kring support? 

2. Ta del av våra standardvillkor

Våra allmänna villkor och PuB-avtalsmallar ger er bra grundläggande koll på hur vi levererar WinLas. Beroende på vilken omfattning av produkten ni behöver så har vi tre olika paket att erbjuda. Paketen skiljer sig åt utifrån bl.a. funktionalitet, krav tillgänglighet och support för att möjliggöra en mer diversifierad prismodell utifrån kundens behov.

Kontakta oss för mer information om standardvillkor.

3. Fundera över inköpsvägar

När ni är på det klara med vad som ska upphandlas kvarstår egentligen bara frågan hur det ska göras. WinLas kan införskaffas på flera olika sätt, och vilket sätt som är bäst varierar, så ta gärna kontakt med oss här för att undersöka alternativ. De vanligaste alternativen är: 

  • Direktupphandling 
  • Avrop via vår partner Visma Publitech. 
  • Avrop via eget licenspartneravtal. 
  • Avrop via ramavtal (exempelvis Adda). 
  • Upphandling med antingen öppet, selektivt eller förhandlat förfarande.  


Fler funderingar?