Anställningsavtal på webben

Det har aldrig varit enklare att skriva ett korrekt avtal så lätt och tack vare digital signering går flödet snabbare i alla led!

WinLas klient ska på sikt släckas ner som ni flesta har hört och alla moduler ska flyttas över till webben. Anställningsavtal är en modul som har varit väldigt flitigt använd av kunder i många år. Den har dock sina begränsningar i form av användarvänlighet, tillgänglighet och format i klienten. Därför har WinLas tillsammans med 5 pilotkunder utvecklat Anställningsavtal på webben som förenklar för chefen/chefsstödet avsevärt!

Webben är responsiv vilket underlättar avtalsskrivaren att göra detta i mobilen, surfplattan eller datorn var och när som helst. På webben kan chefen dessutom se medarbetarens Anställningstid, Kompetenser, Personalanteckningar, Bisysslor och Händelser för att sedan kunna skriva ett korrekt anställningsavtal under minuten.
Förlängningar går ännu snabbare då formuläret från tidigare avtal redan finns. Fördelen med att ha allt samlat gör att chefen inte behöver hoppa in och ut i olika system för att få rätt underlag för avtalet. Chefen kan behöva stöd i att se vilken konsekvens anställningen får utifrån LAS där till exempel Särskild Visstid ger en oerhört snabb konverteringstid. Systemförvaltaren kan själv förändra inställningar och innehåll utan att behöva kontakta WinLas Supporten.

Självklart har vi kvar alla fördelar sedan tidigare:

  • Obligatoriska fält
  • Konverteringsvarning före och efter upprättandet av avtalet
  • Samlad rapport för fackliga representanter
  • Samlad rapport för nämnder
  • Statistik över tidigare skrivna avtal
  • Hel period för timavlönade
  • Bilagor
  • Fraser
  • Kundspecifika fält, kryssrutor mm


Nytt är bland annat:

  • Anpassade formulärsmallar för olika verksamheter 
  • Befattningar föreslås som tillhör verksamheten.
  • Anpassade utskriftsmallar för bolag, förvaltningar och uppdrag
  • Digital signering via Kivra - även bilagor såsom sekretessavtal.
  • Möjlighet att skriva/spara avtal utan koppling till person - för att ta detta det sista
  • Återanvända avtalsmallar för massutskick
  • Standardiserade makuleringsorsaker 
  • Obegränsat antal kundspecifika kryssrutor, fält mm
  • Särskild roll för fackliga representanter som enbart ger åtkomst till sitt fackförbunds anställningsavtal.
  • Kalender för när anställningen startar och slutar
  • Kontofördelning utifrån organisationsträdet (för den som inte kommer ihåg alla konton)
  • Tydligt flöde och roller och var i processen man befinner sig.
  • Tydlig överblick över sina egna avtal.
  • Påminnelser på startsidan/mejl när avtal är på väg att löpa ut
  • Påminnelser på startsidan/mejl när chefsstöd har förberett avtal.

Vi kommer också att beskriva migreringsflödet och vad du som befintlig avtalskund ska tänka på.

Var?

Webbinariet genomförs online. En länk med instruktioner för att starta webbinariet kommer att skickas till dig cirka en vecka innan det startar.

När?

2022-09-13 kl 13:00-14.00

Kostnad?

Kostnadsfritt

Webbinariet hålls av Cecilia Mikaelsson, Försäljningschef.

Snabbinformation

Kursdatum: 2022-09-13

Sista anmälningsdag: 2022-09-09

Plats: Microsoft Teams

Deltagaravgift: Gratis

Anmälan

Anmälan är öppen fram till 2022-09-09