Återgå till bloggindex

Ny version av vårt ärendesystem

Skrivet av Anton Gärdälv den 21/06/2018, kl 13:23

Den 28:e juni släpper vi version 2.0 av vårt ärendehanteringssystem, WinLas Office ,förkortat WLOffice. För dig som inte är bekant med systemet så är det en webbsida där du enkelt kan skapa supportärenden & få hjälp med dina WinLas-applikationer. Så vad är det som har ändrats i den nya versionen?



Ändrad hantering utav personuppgifter



I samband med vår supporthantering behandlar vi ibland personuppgifter från våra kunders installationer. För att förenkla den hanteringen har vi lagt in ett separat fält för personuppgifter som rensas automatiskt 14 dagar efter att ett ärende blivit avslutat.



Omdesign


Sidan har fått ett rejält ansiktslyft och följer nu samma grafiska profil som vår hemsida.



Övrigt



  • Gemensam kontohantering – Vår hemsida (winlas.se) & vårt ärendesystem (support.winlas.se) har nu samma inloggningssida och delar sessioner med varandra. Detta innebär att om du loggar in på den ena sidan blir du automatiskt inloggad på den andra.

  • Ny sida, "Mina ärenden" - Här får du snabbt en överblick över dina tidigare ärenden, du kan enkelt se ifall du fått nya svar eller om statusen har ändrats.


Genom att ni använder er av ärendehanteringssystemet framför mejl förenklar ni vår supporthanteringsprocess. Ni underlättar också vårt gemensamma arbete med att leva upp till dataskyddsförordningen.


Den nya versionen lanseras under dagen den 28:e juni. Om du inte redan har skapat ett WinLas-konto kan du göra det redan nu.



Om skribenten

Anton skriver om nyheter på vår hemsida och i vårt ärendehanteringssystem.

Läs fler artiklar skrivna av Anton Gärdälv

Kategorier

Detta inlägg är kategoriserat under följande kategorier: Nyheter