Återgå till bloggindex

Glad Påsk önskar WinLas!

Skrivet av Victoria Ronge den 09/04/2020, kl 11:04


Påsken är åter här med fjädrar, ägg och godsaker,

trots att mycket annat i samhället inte är som det brukar.

Covid-19 skapar oro, isolering, förluster och konfliktorsaker.

Tack och lov är det inte enbart detta som vår tillvaro uppslukar.



Vi håller vår verksamhet igång,

både från kontoret och hemmets tysthet.

Fungerande digital infrastruktur är en tillgång.

Tillgängligheten till våra produkter och support är en självklarhet.



Vi hoppas att ni håller er friska i vårvind

och kan njuta av en god ledighet.

Påminns om att det även i år blommar lind.

Tillsammans kan vi skapa hoppfullhet.



Detta händer på WinLas


Planering för ”WinLas 2.0”
Under våren har vi jobbat med en förstudie gällande hur våra system ska förändras för framtiden. Därför pågår just nu planering för en omskrivning av våra system, i vilken vi kommer skriva om modul för modul. Projektet kommer att löpa under flera år och ni kunder kommer gradvis märka av förändringarna.


Målbilden är att systemen ska vara webbaserade, byggda för molndrift (kommer kunna gå att fortsätta med lokal drift), samt flexibla och modulariserade i den mening att det ska kunna gå att köpa moduler fristående från varandra. Vi hoppas kunna återkomma med mer information om detta projekt de närmaste månaderna.




Planering för utökad kundkontakt via webbinarium

Våra produktägare filar just nu på hur vi kan skapa webbinarium för bl.a. vanliga frågor som återkommer i supporten, nyheter, systemvisningar och utbildningar. Vi återkommer med mer information inom kort.




Nyanställd applikationskonsult för Bokning och Schema

Martin Stifors började hos oss 1 mars. Han kommer stötta Mattias Nielsen i arbetet med vårt schema- och bemanningssystem. Mattias har sedan årsskiftet tagit rollen som Vice-Vd och kommer de kommande månaderna ta över styrningen av bolaget, då Victoria Ronge går på föräldraledighet i dagarna.




Flytt till nytt kontor

i början av maj flyttar vi tvärs över torget i Falköping till Storgatan 1. I de nya lokalerna hoppas vi kunna fortsätta växa i många år framöver.


Förändrad supporthantering


Stängd telefonsupport
Vi har från och med 3 april valt att, under en period, stänga vår telefonsupport. Ärenden registreras via vårt ärendehanteringssystem i första hand (länk nedan). Skulle problem uppstå med ärendehanteringssystemet, skicka ett mejl till support@winlas.se.




Var tydlig i ditt ärende

För den snabbaste och effektivaste handläggningstiden, vänligen beskriv ditt ärende så noggrant som möjligt genom att beskriva vilken typ av fråga du har, vilken eventuell modul det gäller, samt vilka som är berörda av problemet/frågan.




Supportens tillgänglighet i Påsk

Skärtorsdagen 9 april: kl 8-12.
I övrigt tillgänglig som vanligt.

Om skribenten

Victoria skriver om allt från historia till framtidsvisioner & aktuella nyheter om vad som händer på WinLas.

Läs fler artiklar skrivna av Victoria Ronge

Kategorier

Detta inlägg är kategoriserat under följande kategorier: Nyheter